- 05.07.2012
- 0 Comments
- By websystems
Pozycjonować czy kupować ruch?
Zanim zaczniesz pozycjonowanie swojej strony
Przystępując do pozycjonowania swojej strony nie można pominąć pierwszego, najważniejszego kroku – mądrego doboru właściwych słów kluczowych. Jeśli masz doświadczenie z reklamą internetową – możesz pokusić się o stworzenie własnej listy fraz, pod którymi chcesz być w czołówce wyników. Jeśli nie czujesz się na siłach – lepiej zostaw to profesjonalistom. Niewłaściwie dobrane słowa kluczowe nie będą generować wejść lub też ruch jaki będą generować nie będzie ruchem, który zamieni się w złożone zamówienia. Krótko mówiąc – niewłaściwie dobrane słowa kluczowe prawdopodobnie będą przynosić minimalne zyski lub w skrajnych sytuacjach koszty pozycjonowania mogą przewyższyć dochód generowany przez klientów pochodzących z wyszukiwarek. Właściwie dobrane frazy nie tylko zwiększą ilość użytkowników na stronie, ale także przyczynią się do polepszenia stosunku goście na stronie / złożone zamówienia (zarobek).
Pozycjonuję już długi czas a moja strona wciąż jest nisko w wynikach wyszukiwania
To problem, który dotyka sporą część właścicieli stron internetowych. Przyczyn może być wiele.Najczęściej spotykane to:
- wybrano bardzo konkurencyjne frazy do pozycjonowania, w przypadku których wyniki mogą pojawić się nawet po roku czasu (w przypadku poprawie przeprowadzonego procesu pozycjonowania),
- pozycjonowanie wykonywane jest w niewłaściwy sposób (“kolega powiedział mi, że aby moja strona była wysoko w wynikach to muszę ją dodawać do 10 katalogów dziennie”) – jeśli nie do końca wiecie co robicie przy stronie lub zleciliście pozycjonowanie amatorom, to być może warto rozważyć skorzystanie z usług profesjonalistów w dziedzinie reklamy internetowej,
- strona była pozycjonowana niezgodnie z wytycznymi dla webmasterów za co algorytm wyszukiwarki ukarał ją filtrem (kara objawiająca się spadkiem pozycji strony w wynikach wyszukiwania)
Uwagi końcowe
Pozycjonowanie nie jest łatwe i z pewnością nie powinni się za nie brać amatorzy, którzy swoją wiedzę czerpią jednie ze sporadycznych wizyt na popularnych forach (takich jak np. PiO) lub blogów o pozycjonowaniu (jak np. blog MKane’a). Pozycjonowanie stron opiera się przede wszystkim na wiedzy, a ta bierze się z przeprowadzania własnych testów, analizie konkurencji, dostępie do profesjonalnych narzędzi…
Należy pamiętać, że nieumiejętnie pozycjonując stronę nie tylko nie zwiększymy jej pozycji (a tym samym ruchu) w wynikach wyszukiwania, ale możemy narazić ją na filtry lub też nawet w skrajnych przypadkach (w przypadku nieetycznego pozycjonowania i nagminnego naruszenia wytycznych dla webmasterów) na całkowite wykluczenie z wyników wyszukiwania (tzw. BAN).