- 23.10.2015
- 0 Comments
- By websystems
Prowadzisz bloga? Jakiś użytkownik skomentował Twój artykuł? Skoro ktoś podjął trud i skomentował to nie możesz tego zignorować i warto wejść w interakcję. Gości na blogu, którzy komentują nie warto ignorować. Trzeba podjąć działania, aby zmaksymalizować korzyści płynące z każdego wpisu gościa. Czytaj dalej by dowiedzieć się jak można to zrobić?
1. Link do postów
Pomaga zwiększyć ruch na stronach, powinien odnosić się do treści na blogu gospodarza.
2. Link do postów innych osób lub produktów
Jeśli nie robisz tego, tracisz wspaniałą okazję. Znajdź dobry artykuł i skomentuj go linkując przy okazji do własnej strony.
Pomaga to w budowaniu relacji. Dajesz użytkownikowi link wysokiej jakości w zamian potencjalny link zwrotny generujący ruch na stronie.
3. Za pomocą sekcji bio
Wielu blogerów zamieszcza tylko linki do strony głównej swojego bloga w sekcji “Biografia”. Jeśli nie masz naprawdę intrygującej nazwy bloga, to mało prawdopodobne, że uzyskasz dużą klikalność w takie linki.
Kiedy budujesz swoją sekcję biografii na blogu, spróbuj dodać w niej linki:
- do konkretnego powiązanego tematycznie wpisu na swoim blogu,
- produktu lub usługi, które oferujesz, a pasują do artykułu gościnnego, który napisałeś,
W ten sposób prawdopodobnie będziesz osiągać znacznie lepsze wyniki klikalności w swoje linki i przyciągniesz większy ruch na swoją stronę.
4. Przygotuj bloga na ruch
Chwilę po tym jak Twój wysokiej jakości artykuł został opublikowany i rozprzestrzenia się w sieciach społecznościowych, Twoja strona dostanie spory zastrzyk ruchu. To świetna wiadomość… pod warunkiem, że jesteś na to przygotowany!
Jeśli nie pisałes na swoim blogu przez miesiąc lub jeśli Twoja strona nie była przez rok aktualizowana i zawiera nieaktualne informacje to pierwsze wrażenie na użytkownikach będzie słabe i po chwili zapomną on, że właśnie przeczytali ciekawy artykuł, który opublikowałeś…
Nie zaniedbuj ani aktualizacji swojej strony, ani swoich kont w mediach społecznościowych, uzupełniaj je regularnie, dbaj o nie codziennie, albo chociaż raz na kilka dni, a efekty przyjdą same za jakiś czas.
5. Promowanie swojego gościnnego artykułu w Social Media
Nawet, jeśli blog który odwiedzasz jest o wiele większy od Twojego to promuj się na nim, bo to jest dla Ciebie bardzo ważne. Niektóre blogi oczekują, że goście zamieszczą na nich swój artykuł. Może w ten sposób zyskasz kilka osób, które odwiedzą Twojego bloga? Kto wie… Twoi fani i naśladowcy z pewnością ucieszą się, widząc Twój wpis na czyimś blogu. Wpisy gościnne, które rozprzestrzeniają się poprzez Social Media, mogą dostarczyć autorowi wpisu naprawdę spory wysokiej jakości ruch.
6. Linkuj się z własnego bloga
Możesz na swoim blogu, wrzucić link pisząc „więcej o zagadnieniu na tej stronie”. Załóż dział w twoim biuletynie i tam pisz o wszystkim. Osoby odwiedzające bloga na pewno to docenią.
7. Szybko odpowiadaj na komentarze
Nie musisz odpisywać na komentarze non stop, ale źle wygląda, jeśli przez kilka dni nie pojawiają się odpowiedzi na komentarze Twoich użytkowników.
Odpowiadanie na komentarze czytelników pozwala zbudować relację z nimi i może zachęcić ich do sprawdzania Twojego bloga oraz Twoich produktów opisywanych na takim blogu. Sprawienie dobrego wrażenia na czytelnikach pokaże, iż dbasz o osoby odwiedzające Twojego bloga.
8. Szanuj osoby odwiedzające Twojego bloga
Jeśli kontent na Twoim blogu będzie wysokiej jakości to w wielu przypadkach nowi użytkownicy staną się stałymi gośćmi bloga, który właśnie stworzyłeś.
9. Odwiedzaj inne, duże blogi
Możesz na nich zamieszczać wpisy jako gościnny blogger. Nawiążesz w ten sposób kontakty i poznasz inne osoby z branży. Pisanie na dużych blogach pozwoli rozsławić Ciebie jako autora interesujących wpisów. Nawet, jeśli tworzysz teksty dla jednego lub dwóch blogów, warto to uczynić. Niektóre blogi oferują dodatkowe korzyści (np mailingi) bloggerom – warto to sprawdzić!
Stosując się do naszych rad, z pewnością zwięszysz popularność swojego bloga. Ty jako jego autor również zyskasz na popularności i będziesz mógł budować swój wizerunek eksperta w branży. Życzymy powodzenia w tworzeniu i popularyzowaniu Twojego bloga!