Ile kosztuje strona www?

Co dzieje się pomiędzy przesłaniem zapytania a podpisaniem umowy? Co wpływa na wysokość ceny i na czym polegają poszczególne etapy wyceny projektu? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w przedstawionym case study.

1. Przesłanie zapytania

Pierwszy etap rozpoczyna się w momencie otrzymania zapytania drogą mailową lub telefoniczną pod numerem 501 231 448. Już wtedy warto przedstawić nam pokrótce swoją wizję i wymagania, a także portale, strony i sklepy, które się Państwu podobają.

2. Kontakt ze strony specjalisty

Otrzymane zapytanie trafia do jednego z naszych specjalistów ds. sprzedaży usług IT, którego zadaniem jest uzyskanie jak największej ilości informacji. Na tym etapie ustalamy wstępną specyfikację – ramy projektu określające jego zakres i szacowaną ilość godzin potrzebnych na realizację. W niektórych przypadkach niezbędne jest zaaranżowanie spotkania, które znacznie ułatwia omówienie szczegółów projektu.

3. Szacowanie ceny

W tym momencie wiemy już, jacy specjaliści będą zaangażowani w projekt i wspólnie szacujemy, ile godzin zajmie ich praca. Na podstawie informacji uzyskanych od pracowników możemy dość precyzyjnie określić, ile czasu poświęcą na jego realizację, a więc jesteśmy w stanie także, sumując ilość godzin i mnożąc przez stawkę godzinową, określić jego koszt.

4. Oferta

Specjalista, który do tej pory kontaktował się z Państwem, przygotowuje ofertę na podstawie uzyskanych informacji i przesyła ją mailowo lub przedstawia na spotkaniu. Oferta zawiera ogólne przybliżenie funkcjonalności portalu / aplikacji / sklepu lub strony, dzięki któremu możemy kontynuować omawianie projektu.

5. Podjęcie współpracy

Po dojściu do porozumienia w sprawie funkcjonalności oraz ustaleniu ostatecznej ceny, klient otrzymuje umowę do wglądu. Po ewentualnych poprawkach i zaakceptowaniu ich przez obie strony następuje podpisanie umowy (zdalnie lub podczas spotkania). Wszelkie dotychczasowe ustalenia zostają przekazane do project managera, który koordynuje prace i jest głównym źródłem kontaktu między klientem a zespołem specjalistów.

Teraz pozostaje już tylko ustalenie szczegółów z project managerem (np. kwestii związanych z wyglądem serwisu czy jego kolorystyką) i oczekiwanie na pierwsze efekty naszej pracy. Cenimy sobie stały kontakt podczas realizacji projektu, który wpływa na jej sprawny przebieg, zgodny z założeniami oraz oczekiwaniami klienta.

Przykładowe wyceny

Ze względu na indywidualny charakter każdej strony internetowej, każda wycena dokonywana jest w oparciu o konkretną specyfikację. Poniżej znajdą Państwo przykładowe koszty wykonania różnych wersji stron, sklepów i aplikacji internetowych.
 

Dla stawiającej pierwsze kroki firmy z branży projektowej przygotowaliśmy prostą wizytówkę opartą na dedykowanym, responsywnym szablonie. Głównym celem strony było pozyskanie kontaktów biznesowych oraz zaprezentowanie projektów firmy, a także umożliwienie dodawania nowych treści właścicielce firmy nieposiadającej wiedzy programistycznej. W tym celu wykorzystano łatwy w obsłudze CMS WordPress oraz dostosowano panel administracyjny tak, by umożliwiał edycję większości elementów.

Koszt realizacji: 4000 zł netto + VAT

Dla Klienta z branży doradztwa finansowego przygotowaliśmy projekt obszernego serwisu internetowego. Oprócz zaplanowania nawigacji obejmującej ponad 30 pozycji i dedykowanego, responsywnego szablonu graficznego, projekt obejmował między innymi przygotowanie modułu newslettera, skomplikowanego formularza wyceny usługi kredytu inwestycyjnego, repozytorium dokumentów oraz obsługi 3 wersji językowych. Wszystkie elementy połączył kompleksowy panel administracyjny w oparciu o silnik CMS WordPress.

Koszt realizacji: 10000 zł netto + VAT

Dla Klienta z branży budowlanej przygotowaliśmy sklep w oparciu o platformę PrestaShop. Naszym zadaniem było zaprojektowanie i wdrożenie responsywnego, dedykowanego szablonu oraz elementów wspomagających sprzedaż, takich jak newsletter: rejestrowanie porzuconych koszyków, promowanie najlepszych opinii o produktach, bestsellerów oraz system kodów rabatowych. Dodatkowo wprowadziliśmy integrację z systemem Allegro oraz płatności PayU.

Koszt realizacji: 15 000 zł netto + VAT

Dla klienta z branży turystycznej przygotowaliśmy obszerną, dedykowaną aplikację internetową stanowiącą platformę reklamową dla właścicieli obiektów wypoczynkowych. Całość projektu została oparta na frameworku Cake PHP, posiadającym zaawansowany panel administracyjny dający pełną kontrolę nad serwisem, integrację z płatnościami online, moduły rezerwacji i dostępności obiektów oraz dedykowany, responsywny szablon. Całość projektu powstała w oparciu o ustaloną z Klientem szczegółową specyfikację wymagań.

Koszt realizacji: 20 000 zł netto + VAT

Dla klienta prowadzącego wypożyczalnię samochodów zrealizowaliśmy modyfikację istniejącej aplikacji umożliwiającej rezerwację pojazdów. Zmiany objęły szablon graficzny, kroki rezerwacji oraz wyeliminowanie błędów związanych z User Experience. Wszystkie zmiany miały na celu zwiększenie konwersji oraz zapobieganie porzucania rezerwacji w trakcie. Pozytywny efekt został uzyskany niemalże od razu po wprowadzeniu modyfikacji.

Koszt realizacji: 6000 zł netto + VAT

Pakiety wsparcia IT

Potrzebujesz wsparcia przy stałej aktualizacji swojej strony? Zapewniamy profesjonalną opiekę IT w zakresie aktualizacji treści, przygotowania grafik oraz wdrożenia dodatkowych narzędzi usprawniających działanie strony. Skontaktuj się z nami w sprawie szczegółów.