Seo copywriting
SEO copywriting optymalizuje treści pod kątem wyszukiwarek internetowych. Stosowanie seo zwiększa ruch na stronach internetowych, sprawia, że coraz więcej osób je odwiedza, czyta, interesuje się nimi. Wzrost pozycji rankingowych jest celem seo.
Oto 10 porad na temat seo, a szczególnie tego, co nazywane jest nowym seo.
1. Długość postów i artykułów ma znaczenie. Teksty mające 1500 czy 2000 słów osiągają wysokie pozycji w wyszukiwarkach. Artykuły powinny być rzetelnie napisane i przedstawiać temat szczegółowo. Chociaż Google nie liczy słów, lecz zwraca uwagę na jakość oraz unikatowy charakter tekstu.
2. Używaj języka użytkowników (gości) Twojej strony.
3. Koncentruj się na terminach, które mogą przykuć uwagę większej grupy użytkowników – nie pisz na przykład w tekście o odchudzaniu używając słów „utrata wagi”, lecz „jak zrzucić zbędne kilogramy – wskazówki dla mężczyzn”. Mniej osób pisało na ten temat, panuje mniejsza konkurencja w tej dziedzinie, dlatego użycie powyższej frazy zapewni sukces copywriterowi.
4. Optymalizuj tytuły, ale używaj tych samych fraz, na przykład: „10 wskazówek jak zgubić zbędne kilogramy dla mężczyzn”, „Jak gubić zbędne kilogramy dzień po dniu – skuteczne porady” czy „5 wskazówek dla kobiet po 40. Roku życia – jak skutecznie gubić zbędne kilogramy”.
5. Pracuj nad opisami. Jeśli przygotowane przez Ciebie opisy są interesujące i dobrze się sprzedają, będziesz miał dużą ilość odwiedzin strony. Jeśli niewiele osób odwiedzi stronę, wówczas musisz lepiej dopracować opisy.
6. Korzystaj z przypisywania autorstwa google, czyli nowej funkcji umożliwiającej połączenie strony internetowej z profilem danej osoby na portalu.
7. Promuj własną pracę. Publikując nowe treści musisz je promować. Nie oczekuj, że ludzie sami na Facebooku pochwalą Ciebie i będą komentować.
8. Twórz świeże treści, czyli nie zostawiaj strony odłogiem. Dodawaj nowe posty oraz informacje – czytelnicy chętnie poznają nowości. Nie mają zamiaru czytać nieustannie tych samych, starych informacji.
9. Upiększaj teksty. Tekst powinien być atrakcyjny oraz atrakcyjnie wyglądać. Poświęć trochę czasu na wstawianie śródtytułów, pisz krótkie akapity, używaj atrakcyjnej czcionki, pogrubionej lub kursywy, aby przyciągnąć uwagę czytelnika. Tekst powinien być interesujący i pięknie wyglądać, jego wnętrze i warstwa wizualna powinny być równie atrakcyjne.
10. Popraw jakość Twojej pracy. Na jakość tekstu ma wpływ jego wiarygodność, bazowanie na znanych faktach i danych, dzielenie się informacjami w mediach społecznościowych, wyścig z konkurentami, który wygrywasz.
Powyższe wskazówki wielu osobom mogą wydawać się nieskomplikowane. Jednak wielu webmasterów nie stosuje się do nich i to jest wstyd. Są to tak łatwe porady, że wdrażanie ich nie wymaga dużego wysiłku, jednak może podnieść jakość Twojej strony internetowej. Nie zapominaj o nich, a szybko ujrzysz niezwykłe efekty.